ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання №29
09 квітня 2014 року
15 год. 00 хв.
м. Київ
вул. Садова, 3 а, к. 416
Голова Комітету Жванія Д.В.
Секретар Комітету Князевич Р.П.
Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Близнюк А.М., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Кличко В.В., Федорук М.Т.
Відсутні: Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Добкін Д.М., Пехов В.А.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., головні консультанти: Гарбуз Ю.П., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти Маковський О.А., Степанян Г.С., Падалко О.В.
Запрошені:
Гройсман В.Б. - Віце-прем’єр – міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
Васюник І.В. - народний депутат України;
Колесніков Б.В. - народний депутат України;
Катеринчук М.Д. - народний депутат України;
Немілостівий В.О. - народний депутат України;
Фищук О.Г. - народний депутат України;
Магера А.Й. - Заступник Голови ЦВК;
Сьвєнчіцкі М. - Депутат Сейму Республіки Польща, член тематичної підгрупи Робочої групи, утвореної наказом Мінрегіону від 17.03.2014 №75 для підготовки першочергових проекті в законів, необхідних для реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної реорганізації влади в Україні;
Бондарчук Н.Л. - Директор Департаменту регіонального розвитку та проектного управління Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
Кулик В.О. - заступник Керівника Головного управління з питань конституційно-правової модернізації Адміністрації Президента України;
Ткачук А.Ф. - Радник Віце-прем’єр-міністра України – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, експерт Програми Ради Європи “Посилення місцевої демократії та підтримка реформ місцевого самоврядування в Україні”, позаштатний консультант Комітету;
Омельченко О.О. - Радник Голови Верховної Ради України, позаштатний консультант Комітету;
Нікульшин Д.О. - Депутат Київської міської ради;
Тертишна О.А. - Перший заступник голови Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;
Андрійчук Ю.М. - Голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;
Краснолуцький О.В. - Директор Департаменту землеустрою Державного агентства земельних ресурсів України;
Колісніченко В.Є. - Заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної ради України;
Бережницький Я.В. - Заступник завідувача відділом експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;
Кравченко В.В. - Директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”, позаштатний консультант Комітету;
Романова Н.А. - Президент Палати Регіонів Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи;
Гук А.К. - Керівник Програми Ради Європи “Посилення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування в Україні”;
Парасюк І. - представник Офісу Ради Європи в Україні;
Нагребецька І.Я. - представник Офісу Ради Європи в Україні;
Кучерявий Л.Г. - Димерський селищний голова Вишгородського р-ну Київської обл.;
Вітка В.Л. - спеціаліст Управління конституційного та адміністративного законодавства Міністерства юстиції України;
Лафазан О.О. - головний консультант Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;
Кузнєцова Н.О. - головний консультант Головного управління з питань конституційної реформи Адміністрації Президента України;
Шаршов С.І. - Заступник директора Департаменту регіонального розвитку та проектного управління Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
Неселевська А.А. - головний спеціаліст відділу нормативно-правової роботи та експертизи проектів актів з питань місцевого самоврядування та взаємодії з Верховною Радою України Департаменту нормативно-правового регулювання Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
Ганущак Ю. І. - незалежний експерт.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
2. Про проект Закону про Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (реєстр. №4313, н.д. В.Полочанінов, А.Павелко)
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів у два тури) (реєстр. №1089, н.д. В.Кличко, І.Геращенко, Р.Павленко, В.Карпунцов)
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №1098, доопрацьований, н.д. М.Катеринчук)
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо запровадження мажоритарної системи абсолютної більшості) (р. №1098-1, н.д. Ю.Одарченко)
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо особливостей виборів міських голів абсолютною більшістю виборців) (р. №4344, н.д. О.Бригинець)
7. Про проект Постанови про Міністерство промислової політики України (щодо перетворення Міністерства промислової політики України у Міністерство промислової політики і торгівлі України) (реєстр. №4351, доопрацьований, н.д. В.Немілостівий, А.Кінах, І.Єремеєв)
8. Про проект Постанови про Міністерство промислово-інноваційного розвитку України (щодо створення на базі Міністерства промислової політики України Міністерства промислово-інноваційного розвитку України) (реєстр. №4351-1, н.д. О.Фищук)
9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” щодо вручення Героям України ордену Свободи за здійснення визначного геройського вчинку (реєстр. №4320, н.д. І.Васюник)
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.
Н.Новак запропонувала включити до порядку денного засідання:
- проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста) (реєстр. №4638), внесений народними депутатами України Л.Оробець та В.Кличком та
- проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою)(реєстр. №3004), внесений народним депутатом України А.Павловським.
Пропозиції підтримано.
Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
2. Про проект Закону про Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (реєстр. №4313, н.д. В.Полочанінов, А.Павелко)
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів у два тури) (реєстр. №1089, н.д. В.Кличко, І.Геращенко, Р.Павленко, В.Карпунцов)
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №1098, доопрацьований, н.д. М.Катеринчук)
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо запровадження мажоритарної системи абсолютної більшості) (р. №1098-1, н.д. Ю.Одарченко)
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо особливостей виборів міських голів абсолютною більшістю виборців) (р. №4344, н.д. О.Бригинець)
7. Про проект Постанови про Міністерство промислової політики України (щодо перетворення Міністерства промислової політики України у Міністерство промислової політики і торгівлі України) (реєстр. №4351, доопрацьований, н.д. В.Немілостівий, А.Кінах, І.Єремеєв)
8. Про проект Постанови про Міністерство промислово-інноваційного розвитку України (щодо створення на базі Міністерства промислової політики України Міністерства промислово-інноваційного розвитку України) (реєстр. №4351-1, н.д. О.Фищук)
9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” щодо вручення Героям України ордену Свободи за здійснення визначного геройського вчинку (реєстр. №4320, н.д. І.Васюник)
10. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста) (реєстр. №4638, н.д. Л.Оробець, В.Кличко)
11. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. №3004, н.д. А.Павловський).
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію Віце-прем’єр – міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В.Гройсмана про Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
В.Гройсман поінформував членів Комітету, що Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні 1 квітня 2014 року затверджено Урядом України.
Під час презентації Віце-прем`єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства висловив готовність співпрацювати з представниками усіх політичних сил для досягнення консенсусу в питаннях законодавчих змін, які стануть основою для практичного впровадження реформи.
В.Гройсман зауважив, що є три речі, для досягнення яких він прийшов працювати в Уряд - це децентралізації влади, встановлення в Україні європейської системи самоврядування і професійна і якісна регіональна політика, а всі політичні партії для нього є партнерами – адже це питання успішності України.
Доповідач наголосив, що реформа, яка передбачає передачу значних повноважень органам місцевого самоврядування у містах, селах та селищах, надасть можливість громадам розвивати свої території, а з податків, які залишатимуться на місцях, інвестувати у інфраструктуру, освіту, охорону здоров’я та у вирішення нагальних проблем. Це призведе до збільшення ефективності використання державних коштів і сприятиме поступовому відродженню територій. Це підтверджується успішним досвідом країн, які впровадили у себе подібні реформи, зокрема, досвідом Польщі.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Сьвєнчіцкі, А.Ткачук, Б.Колесніков, О.Омельченко.
М.Сьвєнчіцкі, голова групи польських експертів, які співпрацюють із фахівцями Мінрегіону над розробкою законодавчих змін щодо реформи місцевого самоврядування, депутат Сейму Республіки Польща і колишній міський голова м.Варшави, наголовив, що Україна має гарні стартові умови для реалізації реформи. він вказав, що перший етап реалізації реформи місцевого самоврядування в Польщі припав на 1990 рік, коли було зафіксоване падіння ВВП на 10%, інфляція складала 500% на рік, а держава неспроможна була обслуговувати зовнішні борги. “На всю Польщу був лише один професор і кілька його помічників, які знали, що таке реформа місцевого самоврядування і що з цим треба робити. Це були нові поняття, яким ми вчилися. В Україні сьогодні чимало експертів, з гарною освітою, досвідом, які обізнані у цих питаннях. Україна, незважаючи на всі зовнішні складнощі, набагато краще підготовлена до реформи, ніж Польща була на той час”, - зазначив експерт.
Голова Комітету Д.Жванія пообіцяв підтримку реформи Комітетом на усіх етапах її реалізації, хоча і зауважив, що депутатам треба буде намагатися досягти компромісів у складний міжвиборчий період.
Члени Комітету наголошували, що будуть сприяти тому, щоб реформа була максимально доступною для населення, щоб люди її сприймали і, найголовніше, знаходили своє практичне місце в тому, що вибудовується.
Інформацію взято до відома.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (реєстр. № 4313), внесений народними депутатами України В.Полочаніновим та А.Павелком.
Є.Карташов вкзав, що метою зазначеного законопроекту, за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, є встановлення правових та часових рамок проведення в Україні реформи місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на трьох рівнях адміністративно-територіального устрою України: громада, район, регіон.
Цією Концепцією визначаються головні підходи щодо територіальної основи органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, підходи до розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів адміністративного устрою та органами виконавчої влади. Норми цього закону мають бути розкриті у масиві нормативних актів, які мають бути ухвалені на основі цієї концепції у визначені концепцією терміни.
Голова Комітету поінформував, що:
- Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією у своєму висновку зазначає, що у проекті не виявлено корупційних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;
- Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює низку зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду на пленарному засіданні його доцільно відхилити. Оскільки, на думку Управління, аналіз положень Концепції свідчить, що за своїм змістом вона не може претендувати на надання її положенням сили закону, бо жодне з її положень не сформульоване як норма права, а вміщений до проекту текст має описово-програмний, а не нормативний зміст. Поданий законопроект описує проблеми, які потребують розв’язання, мету концепції, шляхи і способи розв’язання проблеми, принципи реформування, завдання реформи, етапи реформи та очікувані результати. З огляду на те, що у тексті поданого законопроекту немає приписів нормативного характеру, Головне управління не може підтримати його прийняття.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.
Члени Комітету звернули увагу, що Концепція реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, розроблена Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України спільно з експертним середовищем, органами місцевого самоврядування та їх профільними асоціаціями, розглянута і схвалена Урядом 1 квітня 2014 року.
Ця Концепція визначає напрями, механізми, строки формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади, спроможної максимально забезпечити, передусім, надання якісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів демократії участі, задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності на відповідній території, узгодження інтересів держави та територіальних громад.
Є.Карташов запропонував, враховуючи, що Урядом України схвалено Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, рекомендувати Верховій Раді України проект з реєстр. № 4313 за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (реєстр. № 4313), за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України - голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів у два тури) (реєстр. №1089), поданий народними депутатами України В.Кличком, І.Геращенко, Р.Павленком, В.Карпунцовим.
Р.Князевич поінформував, що за визначенням суб’єктів права законодавчої ініціативи, положеннями законопроекту вносяться зміни до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” з метою запровадження мажоритарної виборчої системи абсолютної більшості для виборів міських голів, що призведе до посилення ефективності функціонування місцевого самоврядування в містах, створення додаткових гарантій реалізації громадянами своїх виборчих прав.
Секретар Комітету вказав, що:
- Комітет з питань правової політики, проаналізувавши законопроект на відповідність Конституції України, у своєму висновку зазначив, що даний проект Закону не суперечить положенням Основного Закону України;
- Комітет з питань бюджету за підсумками розгляду законопроекту у своєму висновку зазначив, що всупереч вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України для досягнення збалансованості бюджетів авторами не надано до законопроекту пропозицій щодо додаткових джерел проведення таких видатків з державного та місцевого бюджетів. Отже, за підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення, що зазначений проект Закону має вплив на показники бюджету, збільшуючи видаткову частину державного і місцевих бюджетів;
- Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України за наслідками розгляду законопроекту насамперед акцентує увагу, що обрання виборчої системи, яка застосовується для формування представницьких органів, є питанням політичної доцільності. Разом з тим, Головне управління підтримує доцільність впровадження мажоритарної виборчої системи абсолютної більшості на виборах міських голів, оскільки ця виборча система, на думку управління, забезпечує високий рівень підтримки обраного кандидата. Висловивши ряд зауважень до законопроекту, Головне управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Р.Князевич запропонував для обговорення висновок підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. №1089 за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів у два тури) (реєстр. №1089), поданий народними депутатами України В.Кличком, І.Геращенко, Р.Павленком, В.Карпунцовим, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Секретарю Комітету Р.Князевичу.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, «Утримались» - 1 народний депутат України, «Не брали участь в голосуванні» - 1 народний депутат України.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №1098), доопрацьований та поданий народним депутатом України М.Катеринчуком.
Р.Князевич поінформував, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, законопроектом передбачається внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” щодо обрання міських голів у містах з населенням понад 500 тисяч жителів за мажоритарною виборчою системою абсолютної більшості. З цією метою в законопроекті автором розмежовані вибори сільських, селищних та міських (у містах з населенням менше 500 тисяч жителів) голів, які і далі проводитимуться за мажоритарною системою відносної більшості, та вибори міських голів (у містах з населенням більше 500 тисяч жителів), яких пропонується обирати за мажоритарною виборчою системою абсолютної більшості. Обраним міським головою (у містах з населенням понад 500 тисяч жителів) буде вважатися кандидат на посаду міського голови, який одержав на виборах більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні. Якщо жоден із кандидатів на посаду міського голови (у містах з населенням понад 500 тисяч жителів) не набере абсолютної більшості – буде проводитись повторне голосування щодо двох кандидатур, які набрали найбільше голосів виборців.
Секретар Комітету вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України за наслідками розгляду законопроекту вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з врахуванням висловлених до нього Головним управлінням зауважень і пропозицій.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Р.Князевич запропонував для обговорення висновок підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. №1098 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №1098), доопрацьований та поданий народним депутатом України М.Катеринчуком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Секретарю Комітету Р.Князевичу.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, «Утримались» - 1 народний депутат України, «Не брали участь в голосуванні» - 1 народний депутат України.
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо запровадження мажоритарної системи абсолютної більшості) (реєстр. №1098-1), поданий народним депутатом України Ю.Одарченком.
Р.Князевич поінформував, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, законопроектом передбачається внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” з метою запровадження мажоритарної виборчої системи абсолютної більшості при обранні депутатів, сільських, селищних, міських голів.
Секретар Комітету вказав, що:
- Комітет з питань правової політики, проаналізувавши законопроект на відповідність Конституції України, у своєму висновку зазначив, що даний проект Закону відповідає положенням Основного Закону України;
- Комітет з питань бюджету за підсумками розгляду законопроекту у своєму висновку зазначив, що всупереч вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України для досягнення збалансованості бюджетів авторами не надано до законопроекту пропозицій щодо додаткових джерел проведення таких видатків з державного та місцевого бюджетів. Отже, за підсумками розгляду Комітет з питань бюджету ухвалив рішення, що зазначений проект Закону має вплив на показники бюджету, збільшуючи видаткову частину державного і місцевих бюджетів.
- Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, проаналізувавши законопроект на відповідність вимогам Регламенту Верховної Ради України у своєму висновку, насамперед, зазначив, що до поданого законопроекту суб’єкт права законодавчої ініціативи зобов’язаний додати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки);
- Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України за наслідками розгляду законопроекту насамперед вважає, що обрання виборчої системи, яка застосовується для формування представницьких органів, є питанням політичної доцільності. Разом з тим, Головне управління не підтримує прийняття цього законопроекту, оскільки запропоновані новели у своїй сукупності не пропонують комплексного коригування Закону та мають фрагментарний характер. Отже, висловивши низку зауважень до законопроекту, Головне управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Р.Князевич запропонував для обговорення висновок підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. №1098-1 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти відхилити.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо запровадження мажоритарної системи абсолютної більшості) (реєстр. №1098-1), поданий народним депутатом України Ю.Одарченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Секретарю Комітету Р.Князевичу.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо особливостей виборів міських голів абсолютною більшістю виборців) (реєстр. №4344), поданий народним депутатом України О.Бригинцем.
Р.Князевич поінформував, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, законопроектом вносяться зміни до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” з метою запровадження мажоритарної виборчої системи абсолютної більшості для виборів міських голів, у зв’язку з чим також уточнюються окремі положення зазначеного Закону в частині підготовки та проведення повторного голосування.
Секретар Комітету вказав, що:
- Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, вважає, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;
- Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, висловивши ряд зауважень щодо змісту даного законопроекту, вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з врахуванням висловлених зауважень і пропозицій.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Р.Князевич запропонував для обговорення висновок підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. №4344 за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо особливостей виборів міських голів абсолютною більшістю виборців) (реєстр. №4344), поданий народним депутатом України О.Бригинцем, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Секретарю Комітету Р.Князевичу.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.
Рішення прийнято.
7.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюка про проект Постанови Верхової Ради України про Міністерство промислової політики України (щодо перетворення Міністерства промислової політики України у Міністерство промислової політики і торгівлі України) (реєстр. №4351, доопрацьований), внесений народними депутатами України В.Немілостівим, А.Кінахом, І.Єремеєвим.
Д.Жванія запропонував одному із авторів, що присутній на засіданні Комітету представити даний проект постанови.
В.Немілостівий вказав, що проект Постанови Верховної Ради України «Про Міністерство промислової політики і торгівлі України» вноситься до парламенту для напрацювання у ході його розгляду та доведення до Кабінету Міністрів України у разі прийняття консолідованої позиції Верховної Ради України щодо необхідності функціонування у системі центральних органів виконавчої влади Міністерства промислової політики і торгівлі України як головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, котрий забезпечує формування та реалізує державну промислову політику, у тому числі в авіаційній та космічній галузях і оборонно-промисловому комплексі, державну політику у сфері торгівлі, вирішує питання військово-технічного співробітництва, технічного регулювання, стандартизації та сертифікації промислової продукції. Зазначене рішення Верховної Ради України приймається в контексті її конституційних повноважень з визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики та має на меті визначення промислової політики одним із ключових пріоритетів діяльності органів виконавчої влади, основою економічної стабілізації, створення належних умов для конкурентоспроможного розвитку промислового комплексу України, збільшення його експортного потенціалу, зростання надходжень до державного та місцевих бюджетів, вирішення проблем зайнятості.
А.Близнюк наголосив, що проект Постанови містить положення рекомендаційного характеру для Кабінету Міністрів України щодо необхідності реорганізації шляхом перетворення Міністерства промислової політики України у Міністерство промислової політики і торгівлі України з визначенням, у загальних рисах, предмету його відповідальності як центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Розглядаючи зміст поданого проекту Постанови в контексті відповідних положень Конституції України, що визначають компетенцію органів державної влади у сфері формування центральних органів виконавчої влади, підкомітет з питань органів виконавчої влади та державної служби відзначив, що Верховна Рада України не наділена повноваженнями щодо утворення, реорганізації чи ліквідації міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Згідно пункту 9-1 частини першої статті 116 Конституції України відповідні повноваження здійснює Кабінет Міністрів України. Разом із тим до повноважень Верховної Ради України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України належить призначення за поданням Прем’єр-міністра України (крім міністрів оборони і закордонних справ) членів Кабінету Міністрів України.
Голова підкомітету вказав, що проект Постанови з реєстр. № 4351 не містить норм прямої дії, що безпосередньо передбачають утворення Міністерства промислової політики і торгівлі України на підставі рішення Верховної Ради України. Йдеться лише про рекомендаційні положення, які Кабінет Міністрів України вправі врахувати на власний розсуд. Таким чином, вирішення питання щодо утворення даного Міністерства, як це передбачає Конституція України, залишається за Кабінетом Міністрів України і відповідні пропозиції парламенту, оформлені у вигляді постанови, не підміняють конституційні повноваження уряду.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
В.Немілостівий поінформував, що на підтримку ініціативи народних депутатів України щодо перетворення Міністерства промислової політики України у Міністерство промислової політики і торгівлі України висловилися депутатська група «Економічний розвиток» та група «Суверенна європейська Україна» у Верховній Раді України, а також окремі депутати різних депутатських фракцій та позафракційні, 13 профспілок, 38 територіальних організацій, 42 галузеві організації, що входять до складу Спільного представницького органу сторони роботодавців України - Федерації професійних спілок України, Об’єднання: «Укртрубопорм», «Укркокс», «Укркольормет», «Укрвтормет», «УкрМет», «Укррудпром», «УкрФА», «Металургпром», які входять до складу Асоціації гірничо-металургійного комплексу України, Федерація роботодавців автомобільної галузі, Українська Національна компанія «Укрверстатоінструмент», Асоціація суднобудівників України «Укрсудпром», Всеукраїнське галузеве об’єднання організацій роботодавців хімічної промисловості, підприємства кабельної галузі, що входять до складу Української Асоціації «Укрелектрокабель», Всеукраїнське галузеве об’єднання організацій роботодавців хімічної промисловості, Комітет Верховної Ради України з питань промислової та інвестиційної політики.
Д.Жванія та А.Близнюк запропонували за наслідками розгляду у першому читанні прийняти проект постанови за основу та в цілому.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови Верховної Ради України «Про Міністерство промислової політики і торгівлі України» (реєстр. № 4351 від 08.04.2014, доопрацьований), внесений народними депутатами України В.Немілостівим, А.Кінахом, І.Єремеєвим, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити під час розгляду даного питання на пленарному засідання Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 7 народних депутатів України, «Утримались» - 3 народних депутати України, «Не брали участь в голосуванні» - 1 народний депутат України.
Рішення прийнято.
8.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюка про проект Постанови Верхової Ради України «Про Міністерство промислово-інноваційного розвитку України» (щодо створення на базі Міністерства промислової політики України Міністерства промислово-інноваційного розвитку України) (реєстр. №4351-1), внесений народним депутатом О.Фищуком.
Д.Жванія запропонував автору, що присутній на засіданні Комітету представити свій проект постанови.
О.Фищук вказав, що метою внесення проекту Постанови є встановлення вищевказаного Міністерства як головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечуватиме створення сприятливих рамкових умов для технологічних інновацій, інвестицій та виробництва на промислових підприємствах, а також організації нових інноваційно активних промислових одиниць, орієнтованих на випуск високотехнологічних товарів з високою доданою вартістю. Цей орган має стати головним агентом держави не тільки в частині фінансової підтримки промислово-інноваційного розвитку вітчизняних підприємств, але й у таких інструментах стимулювання бізнесу як державне замовлення, регулювання норм, стандартів і регламентів, визначення умов надання податкового кредиту, в першу чергу інноваційно активним компаніям, сприяння їхній експортній діяльності.
А.Близнюк вказав, що підкомітет з питань органів виконавчої влади та державної служби розглянув даний проект постанови та поінформував, що він містить положення імперативного характеру про створення Міністерства промислово-інноваційного розвитку України на базі Міністерства промислової політики України, Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України, структурних підрозділів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України: Департаменту промислової політики, Департаменту економіки оборони та безпеки, Департаменту технічного регулювання, Управління інноваційно-інвестиційної політики, Відділу методології та експертизи інвестиційних та інноваційних проектів Управління інноваційних та інвестиційних проектів.
Також у проекті встановлюється, що Міністерство промислово-інноваційного розвитку України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань формування та реалізація взаємоузгоджених промислової, технологічної та інноваційної політик, технічного регулювання, стандартизації та сертифікації промислової продукції, який забезпечує створення сприятливих рамкових умов для технологічних інновацій, інвестицій та виробництва на промислових підприємствах, а також організації нових інноваційно активних промислових одиниць, орієнтованих на випуск високотехнологічних товарів з високою доданою вартістю.
Крім цього, даним проектом Постанови визначаються ключові завдання новоствореного Міністерства та приписується Прем’єр-міністру України А.Яценюку терміново подати до Верховної Ради України пропозиції щодо кандидатури Міністра промислово-інноваційного розвитку України.
Розглядаючи зміст поданого проекту Постанови в контексті відповідних положень Конституції України, що визначають компетенцію органів державної влади у сфері формування центральних органів виконавчої влади, підкомітет відзначив, що Верховна Рада України не наділена повноваженнями щодо утворення, реорганізації чи ліквідації міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Згідно пункту 9-1 частини першої статті 116 Конституції України відповідні повноваження здійснює Кабінет Міністрів України. Разом із тим до повноважень Верховної Ради України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України належить призначення за поданням Прем’єр-міністра України (крім міністрів оборони і закордонних справ) членів Кабінету Міністрів України.
Більш детально вищевказані конституційні норми відображено у Законі України «Про центральні органи виконавчої влади». Зокрема, у статті 5 згаданого Закону, зазначається, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються та ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України. А.Близнюк вказав, що члени Кабінету Міністрів України можуть вносити Прем'єр-міністрові України пропозиції щодо утворення, реорганізації або ліквідації міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. При цьому утворення, реорганізація та ліквідація міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади здійснюються з урахуванням завдань Кабінету Міністрів України, а також з урахуванням необхідності забезпечення здійснення повноважень органів виконавчої влади і недопущення дублювання повноважень. Підкомітет також звернув увагу, що державна реєстрація міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади як юридичної особи здійснюється у триденний строк з дня набрання чинності постанови Верховної Ради України про призначення міністра, акту Кабінету Міністрів України про призначення керівника іншого центрального органу виконавчої влади. При цьому здійснення заходів щодо державної реєстрації міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади як юридичної особи покладається на міністра, керівника іншого центрального органу виконавчої влади.
А.Близнюк констатував, що рішення Верховної Ради України про утворення, реорганізацію та ліквідацію того чи іншого міністерства виходить за межі її повноважень, які передбачені виключно Конституцією України. Дані питання належать до компетенції Кабінету Міністрів України. І лише тоді, коли Кабінет Міністрів України вважатиме за необхідне утворити, реорганізувати чи ліквідувати те чи інше міністерство і прийме відповідне рішення, Верховна Рада України вправі буде вирішувати питання про призначення чи звільнення міністра.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Члени Комітету обговорили питання та запропонували суб’єкту права законодавчої ініціативи, народному депутату України О.Фищуку взяти до уваги інформацію, що цей законопроект не включено до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України. Народні обранці запропонували автору доопрацювати проект, врахувавши зауваження підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби.
Д.Жванія запропонував відкласти розгляд проекту постанови з реєстр. №4351-1 на одне з наступних засідань Комітету і розглянути його після того, як автором буде враховано всі зауваження Комітету і внесено доопрацьований проект.
Пропозицію підтримано.
9.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» щодо вручення Героям України ордену Свободи за здійснення визначного геройського вчинку» (реєстр. №4320 від 28.02.2014 р.), поданий народним депутатом України І.Васюником.
Д.Жванія запропонував автору, який присутній на засіданні Комітету представити свій законопроект.
І.Васюник вказав, що законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» ліквідувати орден «Золота Зірка», передбачивши замість нього вручення Героям України ордену Свободи за здійснення визначного геройського вчинку.
В.Гладій поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що аргументація прийняття законопроекту, відповідно до якої орден «Золота Зірка» є «відзнакою держави, що більш як два десятиліття тому припинила своє існування, а, відтак, є пережитком радянського комуністичного минулого», виглядає не зовсім переконливою, оскільки політична символіка 20-го сторіччя, зокрема, у формі зірки, не була штучно сконструйована, а взята з глибини віків. Так, нині в багатьох країнах світу зірка слугує символом демократичних свобод, героїзму, звитяги, пошани тощо. Крім того, Головне управління висловлює сумніви стосовно доцільності пропозиції щодо виключення абзацу другого статті 7 Закону України «Про державні нагороди України», яким встановлюється орден Свободи для відзначення видатних та особливих заслуг громадян в утвердженні суверенітету та незалежності України, консолідації Українського суспільства, розвитку демократії, соціально-економічних та політичних реформ, відстоювання конституційних прав і свобод людини і громадянина.
Голова підкомітету наголосив, що у разі прийняття законопроекту - із системи державних нагород зникне відзнака, якою нагороджуються особи за здійснення видатних та особливих заслуг у вищезазначених сферах.
Підкомітет з питань державного будівництва пропонує, як один із варіантів розв’язання проблеми, закріпити у частині третій статті 6 Закону України «Про державні нагороди України» норму, відповідно до якої Героям України вручається орден Держави не лише за визначні трудові досягнення, а і за визначні героїчні вчинки. При цьому, абзац другий статті 7 зазначеного Закону (щодо ордену Свободи) пропонується залишити без змін.
Також В.Гладій поінформував, що Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією у своєму висновку вказує, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Підкомітет з питань державного будівництва пропонує Комітету Рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. №4320 за наслідками розгляду повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» щодо вручення Героям України ордену Свободи за здійснення визначного геройського вчинку» (реєстр. № 4320 від 28.02.2014 р.), поданий народним депутатом України І.Васюником, за наслідками розгляду повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 9 народних депутатів України, «Утримались» - 1 народний депутат України., «Не брали участь в голосуванні» - 1 народний депутат України.
Рішення прийнято.
10.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста) (реєстр. № 4638), внесений народними депутатами України Л.Оробець та В.Кличком.
В.Кличко, як один із авторів законопроекту, поінформував, що метою зазначеного законопроекту є приведення положень Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» до вимог Конституції України та Рішення Конституційного Суду України від 25 грудня 2003 р. № - рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування в місті Києві). Проектом пропонується внести зміни до статей 10-1, 11 та 16 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ», відповідно до яких Київську міську державну адміністрацію може очолювати особа, обрана Київським міським головою, і яка призначається головою Київської міської державної адміністрації Президентом України; у разі не утворення районної у місті Києві ради, призначення на посади та звільнення з посад голів районних у місті Києві державних адміністрацій здійснюється за поданням Голови Київської міської державної адміністрації Президентом України. Також пропонується закріпити порядок призначення заступників голів районних у місті Києві державних адміністрацій.
Є.Карташов поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює низку зауважень та пропозицій до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні він може бути прийнятий за основу.
Голова підкомітету запропонував рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста) (реєстр. № 4638) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Члени Комітету зауважили, що запропоновані зміни не викликають принципових заперечень, оскільки необхідність призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації особи, обраної територіальною громадою міста Києва на посаду Київського міського голови, випливає з частини другої статті 141 Конституції України, якою передбачено, що міський голова, обраний територіальною громадою, має очолювати виконавчий орган ради. При цьому за змістом частини першої статті 10-1 законопроекту, «виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві». Вказане положення стосовно здійснення виконавчої влади у місті Києві підтверджується правовою позицією Конституційного Суду України, яка висловлена у його Рішенні від 25 грудня 2003 р. № 21-рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування в місті Києві), згідно з яким «Київську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою».
Члени Комітету також звернули увагу, що положення проекту неможливо реалізувати одразу після його прийняття у зв’язку з відсутністю у Києві законно обраного міського голови, тому було б доцільно передбачити, що Закон, який пропонується у проекті, набирає чинності з моменту обрання Київського міського голови у встановленому законом порядку.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста) (реєстр. № 4638), за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, заступника Голови Комітету Н.Новак.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.
Рішення прийнято.
11.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. № 3004), внесений народним депутатом України А.Павловським.
Є.Карташов вказав, що метою зазначеного законопроекту, за визначенням суб‘єкта права законодавчої ініціативи, є відновлення традиційного порядку управління містом - міський голова очолює Київську міську державну адміністрацію. Автор законопроекту пропонує вилучити із Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» статтю 10-1.
Голова підкомітету поінформував, що:
- Комітет з питань правової політики у висновку звертає увагу, що вказаний законопроект не суперечить положенням Конституції України;
- Комітет з питань бюджету у висновку вказує, що законопроект не матиме впливу на показники бюджету. У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності у терміни, визначені автором законопроекту;
- Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією у висновку зазначає, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;
- Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку висловлює низку зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні його доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Члени Комітету під час обговорення законопроекту зазначили, що виключення з тексту Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» норми, вміщеної на сьогодні у частині першій статті 10-1, викликає заперечення. Адже саме в ній визначаються особливості здійснення виконавчої влади у місті Києві, які полягають в тому, що Київська міська державна адміністрація є виконавчим органом Київської міської ради і паралельно виконує функції державної виконавчої влади. Саме ця норма узагальнено вказує на характер та обсяг повноважень Київської міської державної адміністрації. Саме у статті 10-1 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ», по суті, відбувається деталізація припису частини другої статті 118 Конституції України про те, що особливості здійснення виконавчої влади у місті Києві мають визначатися окремим законом України. Тому внесення зміни про вилучення цієї статті призведе до виникнення прогалини у законодавстві та може створити ситуацію невизначеності стосовно правового статусу Київської міської державної адміністрації.
Голова підкомітету запропонував рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. № 3004) за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. № 3004), за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, заступника Голови Комітету Н.Новак.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.
Рішення прийнято.
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
9 квітня 2014 року
1. Про Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
2. Про проект Закону про Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (реєстр. №4313, н.д. В.Полочанінов, А.Павелко)
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів у два тури) (реєстр. №1089, н.д. В.Кличко, І.Геращенко, Р.Павленко, В.Карпунцов)
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №1098, доопрацьований, н.д. М.Катеринчук)
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо запровадження мажоритарної системи абсолютної більшості) (р. №1098-1, н.д. Ю.Одарченко)
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо особливостей виборів міських голів абсолютною більшістю виборців) (р. №4344, н.д. О.Бригинець)
7. Про проект Постанови про Міністерство промислової політики України (щодо перетворення Міністерства промислової політики України у Міністерство промислової політики і торгівлі України) (реєстр. №4351, доопрацьований, н.д. В.Немілостівий, А.Кінах, І.Єремеєв)
8. Про проект Постанови про Міністерство промислово-інноваційного розвитку України (щодо створення на базі Міністерства промислової політики України Міністерства промислово-інноваційного розвитку України) (реєстр. №4351-1, н.д. О.Фищук)
9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” щодо вручення Героям України ордену Свободи за здійснення визначного геройського вчинку (реєстр. №4320, н.д. І.Васюник)
10. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста) (реєстр. №4638, н.д. Л.Оробець, В.Кличко)
11. Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. №3004, н.д. А.Павловський).